دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 40 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 259 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 37 |
توضیحات :
ادبیات نظری تحقیق خدمات و کیفیت، مدیریت کیفیت جامع، خدمات الکترونیک، دولت الکترونیک در 37 صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.
بخشی از متن :
مفاهیم خدمات وکیفیت
- تعریف خدمت
به اعتقاد کاتلر[1]، خدمت به مشتری شامل کلیه اقدامهایی است که شرایط را به گونه ای مهیا وتسهیل میکند تا مشتریان بتوانند با افراد مناسب در سازمان مواجه شوند و خدمات، و پاسخهای سریع و رضایت بخش دریافت کرده، مشکلاتشان به سرعت حل شود (منوریان، 1383، 108).
خدمت را اینگونه می توان تعریف کرد: مجموعه ای آشکار و پنهان از منافع ومزایایی است که با استفاده از کالاهای تسهیل کننده و تجهیزات پشتیبانی کننده پدید می آید (Zeithaml، 1996، ص5).
- تعاریف کیفیت
فلسفه های معرفی شده در این بخش تعاریف مختلفی از کیفیت پیشنهاد می کند، اما همه آنها همچنان در اطراف رضایت مشتری دور می زند. جوران[2] کیفیت را به صورت ((مناسب برای مصرف)) تعریف می کند و دمینگ[3] اعلان اولین اصل خود را برای مدیریت ارشد اینطور بیان می کند : ((باید رضایت مشتری جلب شود)) کرازبی[4] در مطلق های کیفیت خود، کیفیت را به صورت تطابق با نیازمندیهای مشتری تعریف می کند(تنر و دیتورو،1376،ص12).
آنچه نیاز است یک تعریف عملی برای کیفیت است که سازمان بتواند بکار گیرد، تا روش های مدیریتی را که بااستفاده از آن قصد دارد به اهداف سازمان برسد تشریح نماید. واضح است یک چنین تعریفی باید حسابی برای مشتری باز کند.
اما ما باید به این احساس که سازمان باید انواع مشتری با سلیقه های مختلف را راضی نماید دست یابیم برای برآوردن نیاز و ارضای این خواسته های متغیر، تعریف زیر را ارائه می دهم :
کیفیت : یک خط مشی تجاری اساسی که کالاها و خدماتی را فراهم می آورد که مشتریان داخلی و خارجی را از طریق برآوردن انتظارات تصریحی و تلویحی شان، کاملاً رضایتمند می نماید. به علاوه این خط مشی استعدادهای تمامی کارکنان را در جهت منافع سازمان بطور اخص و اجتماع بطور اعم بکار می گیرد و برای سهامداران برگشت مالی مثبتی را تأمین می کند(تنر و دیتورو،1376،ص12).
کیفیت : کیفیت یک محصول یا خدمت، درجه تطبیق آن با استاندارد تعریف شده برای آن محصول یا خدمت است (اعرابی و اکرمی،1382،ص274).
کیفیت : مجموعه ای از ویژگیها و مشخصات محصول یا خدمت که قادر به برآوردن نیازهای صریح یا ضمنی است(کی.هو، 1379،ص32).
- مفهوم مدیریت کیفیت جامع
مدیریت کیفیت جامع، صرفاً روش ثابتی در مدیریت نیست، بلکه تغییر در روش های انجام کار در تمامی طول عمر سازمان است. لذا جهت بهبود فرآیند، پرسنل باید بدانند چه کاری انجام دهند، روش های صحیح انجام کار را در اختیار داشته باشند و قادر به اندازه گیری میزان بهبود فرآیند و مقدار دستیابی به آن باشند.
مدیریت کیفیت جامع مجموعه ای از چهار اصل و هشت مفهوم اساسی است. این اصول عبارتند از:
- تأمین رضایت مشتری
- مدیریت از طریق حقایق
- مدیریت مبتنی بر کارکنان
- بهبود مستمر(کانجی و اشر،1381،ص1).
هر یک از این اصول می تواند جهت هدایت فرآیند بهبود، بکار آید. با این وجود، جهت تحقق چنین هدفی، هر یک از اصول مورد اشاره با کمک دو مفهوم اساسی به منظور اجرایی کردن آنها شرح داده شده است.این مفاهیم در جدول شماره (2-1) آورده شده اند.(کانجی و اشر،1381،ص2).
جدول(1 ) اصول و مفاهیم اصلیTQM (کانجی و اشر،1381،ص2)
مفاهیم اصلی
اصول
رضایت مشتری
مشتریان درون سازمانی واقعی هستند
تأمین رضایت مشتری
فرآیندی بودن تمام کارها
اندازه گیری
مدیریت از طریق حقایق
کار گروهی
کیفیت توسط کارکنان ایجاد می شود
مدیریت مبتنی بر کارکنان
چرخه بهبود مستمر
پیشگیری
بهبود مستمر
تأمین رضایت مشتری[5] : این اصل بر مشتریان خارج از سازمان توجه داشته و این سؤال را مطرح می نماید که ((رضایت آنان چگونه تأمین می شود؟)) پاسخ به این سؤال بر نیاز واقعی به درکی صحیح از خدمات یا محصول و توافق بر نیازمندیها و انجام آنها دلالت دارد.
((تأمین رضایت)) یعنی بهتر بودن در چیزی که بیشترین اهمیت را در نظر مشتری دارد و در طول زمان نیز می تواند تغییر کند. آگاهی از این تغییرات و تأمین دائمی رضایت مشتریان بخش جدایی ناپذیر مدیریت کیفیت جامع است.
مدیریت از طریق حقایق[6] : آگاهی از استانداردهای رایج کیفیت خدمات یا محصولاتی که به دست مشتری می رسد، اولین مرحله ی کسب توانایی در بهبود است. تنها در صورتی می توان پیشرفت خود را اندازه گرفت که از مبنای آغاز کار آگاه بود. در اختیار داشتن حقایق لازم برای اداره کردن بنگاه در تمامی سطوح سازمانی، و دادن اطلاعات به افراد به نحوی که تصمیمات را براساس آنها اتخاذ کنند، جنبه ای از بهبود مستمر است(کانجی و اشر،1381،ص2).
مدیریت مبتنی بر کارکنان[7] : کارکنان در صورتی به پذیرش مسئولیت کیفیت کارشان تشویق خواهند شد که بدانند چه باید انجام دهند، چگونه آن را انجام دهند و از عملکرد خود نیز بازخورد[8] بگیرند.
هر چه کارکنان احساس مشارکت بیشتری در کارها داشته باشند، تعهداتشان نسبت به رضایت مشتری بیشتر خواهد شد. سیستمها، استانداردها و تکنولوژی به خودی خود، کیفیت نمی آفرینند، بلکه افراد در بهبود مستمر کیفیت در یک سازمان نقشی به مراتب جدی تر را ایفا می کنند.
بهبود مستمر[9] : مدیریت کیفیت جامع، فعالیتی کوتاه مدت نیست که با دستیابی به مجموعه ای از اهداف خاتمه یافته تلقی شود.TQMیک پروژه یا یک برنامه نیست. بلکه فرآیندی مدیریتی است که به این درک منجر می شود که هر قدر ما بهبود یابیم، رقبای ما به بهبود ادامه خواهند داد و مشتریان بیش از گذشته از ما توقع خواهند داشت.
در چنین شرایطی، بهبود مستمر، تغییری دائمی است و نه یک موفقیت عمده و باید هدف همه کسانی باشد که خواهان گام نهادن در سفر مدیریت کیفیت جامع هستند(کانجی و اشر،13811،ص3).
بستر سازی برای تحقق کیفیت جامع
برای سازمان،کیفیت جامع یا رضایت مشتری،یک ضرورت کامل است.نمونه ای از فعالیتهای کیفیت جامع در زیر آورده شده است:
اجرای فعالیتهای دیگری که مدیریت تعیین می کند(فارسیجانی،1386،ص253).
- کیفیت خدمات
در طول چند دهه گذشته کیفیت خدمات به حوزه عمده توجه کارکنان،مدیران و محققین با توجه به تاثیر قوی آن بر کسب و کار ،عملکرد ، کاهش هزینه ، رضایت مشتری ، وفاداری مشتری و سودآوری تبدیل شده است(سث[10] و دیگران:2004).
پاراسورامان و همکارانش(1998)،کیفیت خدمات را اینگونه تعریف می نمایند:
کیفیت خدمات،تفاوت بین انتظارات مشتری از آنچه که یک شرکت بایستی ارائه کند و عملکرد خدمات دریافت شده را بیان می کند.کیفیت خدمات به عنوان یک قضاوت ادراکی طولانی مدت درباره برتری و تعالی سازمان است(Loonam& O’Loughlin:2008).
دومکتب اصلی تحقیقاتی درباره ابعاد کیفیت خدمات وجوددارد:
1.مکتب تفکر نوردیک[11] که توسط گرونروس[12] و لهتنین[13] مطرح شد.مکتب نوردیک مفاهیم کیفیت خدمات را شامل فرایند و کیفیتدرآمد میداند.کیفیت فرایند با چگونگی کیفیت خدمات تحویل داده شده مرتبط است(گرونروس2000) و وابسته به تناسب بین سبک مشارکت مشتری و سبک خدمات تماس شخصی است(لهتنین ولهتنین،1984).خروجی یا کیفیت فنی عبارتست از کیفیت نهایی فرایند تولید خدمات و از تعاملات مشتری با شرکت خدماتی ناشی می شود(قبادیان[14] وهمکاران1994).
2.مکتب تفکرآمریکای شمالی[15] طبقه بندی جزئی تری از ابعاد کیفیت خدمات ارائه می کند.
[1].Philip Kotler
[2] . Joseph Juran
[3] . W. Edwards Deming
[4] . Philip Crosby
[5] .Delight the customer
[6] .Management by fact
[7].People – based management
[8] .Feedback
[9] .Continuous improvement
[10] .Nitin Seth & S.G.Deshmukh & Pren Vrat
[11] .Nordic School of thought
[12].Gronroos,1984
[13] .lehtinen,1991
[14] .Ghobadian et al,1994
[15] .The North American School of thought
اگر اختلال اضطراب فراگیر متغیر وابسته شماست بدون شک فایل مقابل می تواند بسیار به شما کمک کند؛ چون علاوه بر مباتی نظری اختلال اضطراب فراگیر شامل مواردی لازم برای مقدمه، بیان مسئله و اهمیت و ضرورت پژوهش مناسب فصل یک؛ توضیحات و پرسشنامه مناسب فصل سوم درج شده است
تعداد صفحات | 40 |
حجم | 156 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
اختلال اضطراب فراگیر[1] دارای نرخ شیوع مادام العمر تقریباً 8/5% است و شایع ترین اختلال اضطرابی است که در مراقبت های اولیه گزارش شده است.. اختلال اضطراب فراگیر با احساس نگرانی، دلهره یا تنش روانی در بیشتر مواقع در مورد رویدادهای روزمره مشخص می شود. سایر علائمی که معمولا در اختلال اضطراب فراگیر وجود دارند عبارتند از تحریک پذیری، بی قراری، بی خوابی، خستگی، درد و تنش عضلانی، سردرد، شکایات گوارشی و درد. یکی از چالشهای اختلال اضطراب فراگیر این است که تمایل به بیماری مزمن دارد و در بسیاری از مواقع نسبت به درمانهای مرسوم مقاوم است(راپاپورت و همکاران[2]،2023).
[1] Generalized Anxiety Disorder
[2] Rapaport et al
اختلال اضطراب فراگیر[1] دارای نرخ شیوع مادام العمر تقریباً 8/5% است و شایع ترین اختلال اضطرابی است که در مراقبت های اولیه گزارش شده است.. اختلال اضطراب فراگیر با احساس نگرانی، دلهره یا تنش روانی در بیشتر مواقع در مورد رویدادهای روزمره مشخص می شود. سایر علائمی که معمولا در اختلال اضطراب فراگیر وجود دارند عبارتند از تحریک پذیری، بی قراری، بی خوابی، خستگی، درد و تنش عضلانی، سردرد، شکایات گوارشی و درد. یکی از چالشهای اختلال اضطراب فراگیر این است که تمایل به بیماری مزمن دارد و در بسیاری از مواقع نسبت به درمانهای مرسوم مقاوم است(راپاپورت و همکاران[2]،2023).
[1] Generalized Anxiety Disorder
[2] Rapaport et al
در این دوره شما به یک برنامه نویس حرفه ای سی شارپ تبدیل می شوید.
تعداد صفحات | 600 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | zip |
دسته بندی | دوره های آموزشی |
در حال حاضر، دوره کامل و جامع آموزش برنامه نویسی سی شارپ، پرفروشترین دوره آموزش سی شارپ کشور است. خدا رو شکر به خاطر کامل بودن سرفصلها، قیمت مناسب، نحوه ارائه و مناسب بودن برای بازار کار، باعث استقبال فوق العاده از این دوره آموزشی شده است.
این دوره توسط وحید رضازاده، نفر سوم المپیاد برنامه نویسی و یکی از برنامه نویسان فوق العاده در حوزه سی شارپ تدریس شده است. آقای رضازاده در حال حاضر بیشتر در حال برنامه نویسی پروژه های مختلف در خارج کشور هستند. نکته بسیار مهم در مورد دوره، پوشش سطح های مختلف (مقدماتی، متوسطه، پیشرفته و تکنیکال) است. این دوره به صورت کاملا پروژه محور و بر اساس بازار کار ایران تهیه شده است.
متاسفانه اکثر دورههای موجود به صورت تئوری ارائه شده اند و بسیار دور از دنیای واقعی و بازار کار هستند. ولی در این دوره، پروژه هایی آموزش داده می شود که در دنیای واقعی و بازار کار انجام می شود پس از لحاظ نتیجه گرفتن از دوره، جای نگرانی نیست.
این دوره بیش از 80 ساعت فیلم آموزشی است که در ابتدا مبانی و اصول اولیه سی شارپ تدریس می شود و بعد چندین مینی پروژه (پروژه کوچک) آموزش داده می شود و بعد مباحث پیشرفته و مورد نیاز بازار ارائه شده و در انتها چند پروژه بزرگ از صفر تا صد با جزئیات آموزش داده شده است.
زبان برنامه نویسی سی شارپ، در حال حاضر محبوبترین زبان برنامه نویسی در ایران است که طرفدارهای بسیاری دارد. دلیل این محبوبیت هم مشخص است چون زبانی فوق العاده قوی و چند منظور است. یعنی می توان از آن در بخش هایی مختلف استفاده کرد. اگر شما سی شارپ یاد بگیرید می توانید در حوزه های مختلفی پروژه انجام دهید یا اینکه در شرکتهای مختلفی استخدام شوید.
امروزه زبانهای برنامه نویسی متعددی وجود دارند که هر فرد یا سازمانی با توجه به سطح نیاز و البته توسعه می تواند یکی از آنها را انتخاب کند. این نیاز می تواند برای یک شخص علاقه، پروژه دانشجویی و یا اینکه کسب درآمد باشد. زمان انتخاب زبان های برنامه نویسی نمیدانید کدام زبان را برای شما مناسب است و چطور آن را یاد بگیرید. دلیل این امر همین تنوع زبان های برنامه نویسی می باشد.
این سردرگمی چنان گاهی زیاد می شود که خیلی از علاقمندان این حوزه کلا بیخیال می شوند و از ورود به آن صرفنظر می کنند. حال اگر زبانی پیدا شود که تمام نیازهای مختلف را برای ما پوشش دهد همه چیز عالی می شود. هم انتخاب راحت تر است و هم اینکه وقتی از ما گرفته نمی شود و از سردرگمی بیرون می آییم و از طرفیم می شود میزان استفاده از آن زبان برنامه نویسی را با توجه به نیازهای مختلف بالا ببرد. این زبان برنامه نویسی چند مدلی را سی شارپ می گویند.
تعداد جلسات دوره آموزش برنامه نویسی سی شارپ از 100 جلسه عبور کرده و بر اساس نیاز کاربران روز به روز به آن اضافه می شود. این دوره بیش از 10 بار آپدیت شده، که آپدیتهای جدید برای خریدارن به صورت رایگان ارائه می شود.
نکته بسیار مهم: تمام سورسکدهای پروژه تدریس شده در دوره، به صورت رایگان برای شما ارسال می شود. قیمت سورسکد پروژه ها بیشتر از خود دوره است.
نکته مهم: به جرات می توان گفت این دوره، کاملترین دوره آموزش سی شارپ کشور است که تمام نیازهای یک شخص را برآورد می کند. چون تعداد سرفصل این دوره بسیار زیاد است و در این صفحه قابلیت درج را نداشت مجبور شدیم آنها را داخل یک فایل PDF قرار دهیم که شما به راحتی بتوانید دانلود کنید. پیشنهاد میکنم سرفصل های این دوره را از طریق لینک زیر دانلود کنید.
دانلود سرفصل دوره آموزش برنامه نویسی سی شارپ به صورت فایل PDF
[dw-note color="green"]برای اطمینان از کیفیت دوره، 9 جلسه از این دوره را به صورت رایگان برای شما در بخش زیر قرار دادیم که با خیال راحت بتوانید دانلود و از کیفیت عالی این دوره اطمینان پیدا کنید.[/dw-note]
دانلود پاورپوینت معرفی سازه های بتنی پیش تنیده و کاربردهای آن
تعداد صفحات | 38 |
حجم | 6386 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | معماری |
سازه پیشتنیده سازه ای است که با ترکیب رشتهها یا میلگردهای فولادی (Tendon) و بتن ساخته شده که با تحت کشش قرار گرفتن کابلهای فولادی باعث افزایش ظرفیت باربری بتن میگردد. میلههای فولادی در پروسه ساخت یا پس از ساخت، تحت کشش (مثلاً با جکهای هیدرولیک) قرار میگیرند. این تدبیر باعث میشود که بتن موجود در سازه تحت تنش فشاری قرار گیرد. از آنجا که مقاومت بتن در فشار بسیار بیشتر از مقاومت آن در کشش هست، اعمال این بارهای خارجی مذکور به سازه، موجب کاهش تنش کششی در بتن میشوند؛ بنابراین بتن موجود یا تحت تنش کششی قرار نمیگیرد یا مقدار بسیار کمی تنش کششی (کمتر از استحکام شکست بتن) تحمل میکند. این تدبیر باعث میشود که قابلیت تحمل بار سازه با بتن تحت فشار بسیار بیشتر از سازه مشابه بدون پیش تنیدگی باشد.
فهرست مطالب
مفهوم پیش تنیدگی
تاریخچه ی پیش تنیدگی
معرفی سیستم پیش تنیدگی
مقایسه ی بتن پیش تنیده بابتن مسلح(آرمه)
روش های پیش تنیدگی
کاربردهای پیش تنیدگی
عمل تصحیح درمحاسبات
طراحی سازه
مزایای استفاده ازسیستم پیش تنیدگی
کلیپ و گالری تصاویر
دسته بندی | شهرسازی |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 3402 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 24 |
فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.
فهرست مطالب فایل دانلودی:
سیمای شهرهای معاصر
هماهنگی و تضاد
خانه های ردیفی کوئین ان
کاربرد ضوابط
خط افق آسمان
فاصله گذاری ساختمان ها
فرورفتگی در نما
بازشوها
فرم
ورودی
تزئینات
الگوی سایه
مقیاس بنا
معکوس طرح ساختمانهای کوئین ان
تباین موثر
استفاده از تباین
انواع مختلف تباین
تباین
خدمات ارائه شده توسط تباین
قسمتی از متن
سیمای شهرهای معاصر
هر یک از بناها به تنهایی جالب ولی در مجموع مایوس کننده.
در طراحی شهری آنچه اهمیت دارد ترکیب توده ساختمان ها باهم است نه اینکه توجه به معماری تک تک ساختمان ها.
در شهرهای سنتی معماری ضوابط طراحی شهری را رعایت می نمود اما در دوران مدرن این رابطه از بین رفته است و مشکل شهرسازی جدید به وجود آمده است.
هماهنگی و تضاد
طراحی با توجه به زمینه یعنی این که : بین ساختمانهای موجود و طرح پیشنهادی ارتباطات بصری کافی بوجود بیاید. به طوری که حاصل شکل گیری مجموعه ای منسجم باشد. ساختمان جدید می بایستی ویژگیهای محیط و زمین خود را تقویت کرده و بهبود بخشد و یا حداقل الگوهای وحدت بخش مهم را حفظ کند.
ارتباط بصری به ویژگی های ساده و ابتدایی گفته می شود که شامل :
ü تناسبات پنجره ها
ü محل قرارگیری درب ورودی
ü عناصر تزئینی – سبک و مصالح و خط افق ساختمان
اینها عناصری هستند که بوجود آورنده وحدت یا عدم وحدت – یکپارچگی یک خیابان – محله یا منطقه می باشند.
و..........